Интервю с Ана Маринова, здравен медиатор от Шумен


Ана Маринова

Представете се /име, години, град/:

Ана Каракашева Маринова на 24 години от гр.Шумен.

С какво образование сте:

Студентка съм в ШУ „Епископ Константин Преславски”, втори курс специалност социални дейности.

Последната ви месторабота:

Работя като Здравен медиатор към община Шумен вече от 3 години.

За какво мечтаете:

Да успея да се реализирам в живота си така, че да успея да бъда добър пример за всички от ромски етнос, за да може да ме последват и други в тази цел.Тъй като именно ние сме хората, които служат за пример. Надявам се да успея да ги мотивирам да се образоват и те да бъдат пример пък за своите приятели, познати и роднини.

Моментът, който никога няма да забравите е:

Има много моменти и в личен и в професионален план, които никога не бих забравила. Един от моментите, които няма да забравя в професионален план е когато хората идват при мен и ми благодарят за нещо, което за мен е нещо елементарно, а за тях е нещо много важно и непосилно сами да се справят с проблема си. Но това не е елементарното „Благодаря”, а истинско, изказано с такова дълбоко чувство, което само един наистина нуждаещ се човек може да благодари по такъв начин. Именно това ми дава сила да продължа напред. И най важното за това се научих да не подценявам проблемите на хората независимо от какво естество са защото това може да е жизнено важно за тях.

Най-трудният момент в живота Ви е:

Когато не мога да помогна на хората, които се нуждаят от моята помощ. Аз съм всеотдаен човек, който в много моменти прави компромиси със всичко само и само да може да помогне на хората, които имат нужда от това. Но има моменти, в които не мога нищо да направя и това са най тежките моменти за мен.

Най-голямото постижение във Вашият живот е?

Аз не мисля, че в момента съм постигнала кой знае какво тъй като имам още страшно много неща за вършене.Аз съм амбициозна и когато реша, че искам нещо трябва да го постигна на всяка цена. И когато го постигна обещавам да го споделя с Вас.

Хората, на които искате да кажете „Благодаря”:

Искам да благодаря на хората, които винаги са били до мен, подкрепяли са ме в най трудните ми моменти това са – моето семейство, приятели, колеги и мрежата на Здравните медиатори.

Черпите сили от?

черпя сили от вярата, че съм полезна на хората около мен, от това че те ме приемат като човек на когото могат безрезервно да се доверят и  да разчитат.

Съветът, който няма да забравите?:

Продължавай напред въпреки всичко и всички в същия дух и ще излезеш победител.

Ромската интеграция за вас е?

Интеграцията на ромите е болната ни тема може би на всички. От 3 години се опитваме като Здравни медиатори да го правим в Шумен, резултати има определено, но това е дълъг процес, който отнема време, усилия и е нужно много търпение. За да се осъществи реална интеграция на ромите наистина първо трябва нашите деца да ги образоваме. Както споделих преди това трябва да има повече младежи в Ромския етнос, които да бъдат пример за общността си, да се работи повече с младежите, така както ние от известно време го правим. Имаме доброволци, които ни помагат в работата. Ако продължаваме в същия дух ние тук ще си имаме едни образовани и интелигентни младежи. И си мисля, че след няколко години ще можем да говорим за някаква реална интеграция в Ромския етнос в Шумен.

Кой да бъде следващият ни гост и защо? Силвестър Недев той беше нашият водещ на Мис и Мистър Рома 2013 и учи в нашия университет.

Силвия Петрова

Публикувано на Интервю и тагнато, , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

