Можем да получим обезщетение, ако си купим развалена храна


1477714_375_282_4x3_471x312Над 2 милиона лева са санкциите, наложени от Агенцията по храните за миналата година. Голяма част от тях са по сигнали на потребители – над 700 само за 2014 г. Ако трябва да направим класация на най-честите оплаквания, топ три би изглеждал така. Най-често се жалваме от некачествена храна, следват сигналите за лоша хигиена в обектите, а на трето място – проблеми с етикетите на продуктите.  

Класацията допълват сигнали за храни, в които неясно как са попаднали различни предмети – пирон в кифла, мишка в консерва и карфица в училищна храна. Често постъпват и жалби за проблеми с хранителните добавки или съмнения за много вода в пилешкото и рибата, информира Нова ТВ.

Лимон с оцветител, хляб с боя или такъв, покрит с плесен, салам с парче метал – тези сигнали получили колегите от Нова ТВ в рубриката „Моята новина” само през последните няколко дни.

Подобни оплаквания заливат ежедневно Агенцията по храните, разваленото мляко далеч не е най-страшното, за което са чували експертите. Имало е дори сигнали за наличието на мишки в консерви.

„Човек се обади много възмутен да каже, че си е поръчал салата и е намерил две стъкълца. След разговор с управителя се е оказало, че готвачката е счупила буркана с песто и гребвайки от земята, го сложила в салатата”, разказаха от Агенцията по храните.

Нерядко обаче потребителите се обръщат към експертите с абсурдни проблеми, като например, че в крушите няма семки. Класацията на абсурда води сигнал, че след консумация на канела и ходене до тоалетна, мирисът не съвпада с този на продукта.

Отвъд куриозите обаче е факт, че оплакванията на хората са все повече с всяка изминала година, но не защото храната ни става по-лоша, а защото потребителите станаха по-бдителни, според експертите.

Потърпевшите имат реален шанс да получат обезщетение от производителя, само ако не допускат някои често срещани грешки. Трябва да се търсят хората, които могат да взимат решение – директор, управител. Друг съвет е да бъдем балансирани в претенциите си.

Съвет номер три е да запазим добрия тон. Едно писмо, което изразява потребителско разочарование, има повече шансове за успех от това, което е изпълнено с гняв.

 

Източник: Petel.bg

Публикувано на Новини и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s