Асен Асенов (Кириша) – един амбициозен и млад ром, кандидат за общински съветник в Община Шумен


11146455_10200546399938289_4900174127676555030_o (2)Асен Мартинов Асенов е на 30 години. През последните години активно се занимава с  различни дейности свързани с ромите. Работи в мрежа с младежи от цяла Европа и различни организации от ЕС и страната.  Като свой основен приоритет определя помагането на хора в неравностойно положение .

Дейностите към които е насочен са:

  • Преодоляване на културните бариери в общуването между ромските общности и медицинския персонал по места;
  • Преодоляване на съществуващи дискриминационни нагласи в обслужването на ромите по места.
  • Оптимизиране на провеждането на профилактични програми сред ромското население.
  • Здравно образование на ромите и активна социална работа в общността.
  • Активна социална работа с уязвими групи.
  • Да идентифицира проблемите на местната ромска общност в Шумен.
  • Да приоритизира проблемите, които могат да бъдат разрешени.
  • Да обсъди проблемите и да ги консултира с общността.
  • Да събере допълнителна информация относно ситуацията на ромската общност в общината.
  • Да осъществи диалог с местните власти, с оглед разрешаване проблемите на общността.
  • Да участва в работата на местните власти – осъществяване на застъпничество, осигуряване на експертиза за разработване и изпълнение на общинските планове за интеграция на ромската общност.
  • Да изготви конкретен план за подобряване на ситуацията на ромската общност в Шумен.
  • Да изготви план за застъпничество.
  • Организира срещи с ромски студенти и различни институции и бизнесмени с цел тяхната реализация.

До момента Асен Асенов е:

  • Подпомоганал за изграждане на капацитет в представители на местни ромски общности за местния политически процес, за разработване на стратегически документи на местно ниво, мониторинг на изпълнението им и противодействие на дискриминационни прояви от страна на медии и институции.
  • Сформирал група за местно застъпничество за участие в планирането, изпълнението  и наблюдението на изпълнението на местните политики.
  • Активно се занимавал с идентифициране на местни планове и програми за интеграция на ромите.Преглед на съдържанието на местните планове и програми за интеграция. Преглед на други общински документи за наличие на планирани дейности, насочени към ромската общност.

На въпроса кой сте вие г-н Асенов отговаря така :

Безгрешни хора няма! И аз не съм! Прекалено много добрини направих, а в замяна нищо не получих, нищо и не искам! Надявам се поне да се помни какво съм направил, защото не е малко! Благодарен съм на хората, които винаги са били до мен и не са ме изоставили в най-трудни моменти! Уважавам тези, които ме уважават! Не мразя никого, просто съм безразличен към тези, които ме оплюват! Нека всички да са живи и здрави, не мисля лошото на никого, съдбата е отредила по нещо за всекиго – я лошо, я добро! Аз съм от хората, които въпреки огромната болка, която таят в себе си, продължават гордо напред! За мен няма бедни или богати, големи или малки, черни или бели. За мен всички са хора с души, сърца и чувства… Не съм расист и никога няма да бъда! Рано или късно всички ще отидем на едно място, има ли смисъл от омраза? Не! Не съм лош човек- напротив, прекалено съм добър и често си патя, но както и да е! Това съм Аз !!!

 

Публикувано на Новини и тагнато, , , , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

One Response to Асен Асенов (Кириша) – един амбициозен и млад ром, кандидат за общински съветник в Община Шумен

  1. Митева каза:

    Браво, Асене! Гордея се с теб!Ти си един млад човек, който е обществено ангажиран и отговорен. Успех!

    Like

Вашият коментар

